Έχω πετρελαιοκίνητο και φοβάμαι μήπως και το αυτοκίνητό μου κολλήσει μύκητες και μούχλα. Πρέπει να αγοράσω κάποιο αντιβιοτικό;

Μπορεί να ακούγεται αστείο αλλά είναι γεγονός: μετά τους κινδύνους που εγκυμονεί η χρήση νοθευμένου πετρελαίου, άλλους τόσα προβλήματα μπορεί να δημιουργήσει η ανάπτυξη μυκήτων στο αγαπημένο σας πετρελαιοκίνητο. Με λίγα λόγια: το ντίζελ, ειδικά το βιοντίζελ, μουχλιάζει όταν μένει για πολύ καιρό αποθηκευμένο στον ίδιο χώρο και δεν υπάρχουν τα πρόσθετα μυκητοκτόνα ή αντιμυκητιακά (ας τα λέμε αντιβιοτικά). Πως μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο;

sustainable-racing-car-biodiesel-formula-wallpaper-friendly-monitor-desktop-vehicles-13890

Το βιοντίζελ δεν είναι κάτι πέρα από απλό ντίζελ με βιοκαύσιμο σε αναλογία έως 7%. Τι εστί βιοκαύσιμο; Φυτική μάζα, έλαια και οτιδήποτε άλλο αρέσει στους μύκητες, οι οποίοι όταν βρουν τις ιδανικές συνθήκες (υγρασία και ζέστη) πολλαπλασιάζονται (κυρίως στο ρεζερβουάρ, ειδικά στα εξωτερικά των φορτηγών όταν τα βλέπει ο ήλιος) και εισχωρούν σε διάφορα σημεία (φίλτρο, σύστημα τροφοδοσίας) δημιουργώντας ακόμη και μυκητολάσπη (φανταστείτε κάτι σαν μούργα λαδιού ή πολτός ή ως φύκι).

Μία αναζήτηση στο διαδίκτυο ίσως να πείσει πόσο πολύ φοβούνται τους μύκητες οι κάτοχοι αυτοκινήτων ντίζελ. Οι οποίοι τα τελευταία χρόνια αυξάνονται, και με το δίκιο τους, όσοι τουλάχιστον κάνουν τόσα πολλά χιλιόμετρα το χρόνο. Προσωπικά, δεν έχω καμία εμπειρία με μύκητες, αλλά μετά από αρκετά email και ερωτήσεις γνωστών, αυτό που αντιλαμβάνομαι είναι πως για να κολλήσει ένα ντίζελ μύκητες θα πρέπει να υπάρχουν δύο τινά: α) το ντίζελ να είναι φουλ στο βιοντίζελ και κακής ποιότητας, και β) το καύσιμο να έχει παραμείνει αρκετό χρόνο στο ρεζερβουάρ ώστε να ευνοηθεί η ανάπτυξη μυκήτων. Οπότε όταν ένα ντίζελ μένει πολύ καιρό ακίνητο είναι καλύτερα με γεμάτο ή άδειο ρεζερβουάρ;

mykites mouxla diesel (2)

Το σωστό είναι να υπάρχει γεμάτο ρεζερβουάρ (οι μύκητες αναπτύσσονται από την υγρασία που περιέχεται στον αέρα που έχει ένα άδειο ρεζερβουάρ πολύ πιο γρήγορα) και ακόμη πιο σωστό (αν το αυτοκίνητο μείνει ακίνητο π.χ. για πέρα από 2 εβδομάδες) να υπάρχει αντιβιοτικό στην αναλογία που περιγράφεται στις οδηγίες χρήσης. Από εκεί και πέρα, αν οι μύκητες επεκταθούν, τότε απαιτείται καθαρισμός του ρεζερβουάρ, καθαρισμός συστήματος τροφοδοσίας, του φίλτρου, ίσως και των μπεκ αν διαπιστωθεί μειωμένος βαθμός έκχυσης των ακροφυσίων (είναι δηλ. βουλωμένα).

Επισήμως, οι κατασκευαστές δεν συστήνουν την χρήση αντιβιοτικών. Και αυτό διότι όταν η χρήση αυτών γίνεται όταν δεν υπάρχει λόγος (δεν υπάρχουν μύκητες), τότε μπορεί να αλλοιωθεί η απόδοση του φίλτρου καθαρισμού και συγκράτησης υγρασίας. Εννοείται, πως από την στιγμή που ένα ντίζελ έχει μύκητες, η χρήση αντιβιοτικού είναι αναγκαία. Ωστόσο, πως μπορώ να ξέρω αν το πετρελαιοκίνητο μου έχει μύκητες; Μόνο κατόπιν εορτής και μετά από δυσλειτουργία του μοτέρ. Για αυτό κάλιο γαϊδουρόδενε παρά γαϊδουρογύρευε;

Η άποψη μας είναι πως όταν δεν υπάρχει μεγάλος χρόνος ακινητοποίησης (για αυτό και το πρόβλημα είναι πολύ έντονο στα εποχικά μηχανήματα, ειδικά τους θερινούς μήνες), δεν υπάρχει κίνδυνος από μύκητες (εκτός και αν υπάρχει κακής ποιότητας πετρέλαιο με αρκετή υγρασία, κάτι στο οποίο ευθύνεται η δεξαμενή του πρατηρίου). Άλλωστε, είναι γενικώς αποδεκτό πως ένα αυτοκίνητο χαλάει περισσότερο όταν κάθεται παρά όταν κινείται…

Πηγή: caroto.gr